قیمت فرش ماشینی

بررسی عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی

قیمت فرش ماشینی

بررسی عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی

  • ۱
  • ۰

قیمت فرش ماشینی

قیمت فرش ماشینی

 در این مقاله سعی می کنیم عوامل موثر در تعیین قیمت فرش ماشینی را بررسی کنیم و هر کدام را به طور کامل توضیح دهیم .

 به طور کلی فاکتور های زیر در میزان قیمت یک فرش ماشینی تاثیر موثر دارد : شانه و تراکم فرش ، اندازه فرش و جنس نخ به کار رفته در بافت فرش . در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم .

شانه و تراکم  فرش

در یک فرش ماشینی تعداد شانه فرش تاثیر مستقیمی در زیبایی طرح و نقش فرش دارد ، به طوری که در فرش ماشینی 1200 شانه می توان نقش های بسیار ظریف را در این فرش پیاده کرد . تعداد شانه فرش معادل تعداد گره ها در عرض یک متر از فرش است . از معمول ترین تعداد شانه فرش می توان به فرش 700 شانه ، 1000 شانه و فرش ماشینی 1200 شانه اشاره کرد . بدیهی است که هر چه تعداد شانه های فرش بیشتر باشد قیمت فرش ماشینی هم افزایش پیدا می کند .

به همین ترتیب تعداد گره ها در یک متر از طول فرش را تراکم می نامند . امروزه با رشد روز افزون تکنولوژی بافت فرش ، تراکم فرش های ماشینی نیز افزایش یافته است . برای مثال در فرش ماشینی 1200 شانه ، تعداد تراکم فرش به 3600 می باشد .  البته تنها این تعداد شانه و تراکم نیست که بر قیمت فرش ماشینی تاثیر دارد بلکه عواملی چون کیفیت نخ هم عامل موثری است که در ادامه به آن می پردازیم . 


اندازه فرش ماشینی 

هرچه سایز بزرگ تر باشد قیمت فرش نیز افزایش می یابد . به طور معمول فرش ماشینی را در سایزهای 6متری ، 9 متری و 12 متری تولید می کنند . بدیهی است که قیمت  فرش ماشینی 12 متری ، 2 برابر فرش ماشینی 6 متری است . 


نخ های به کاربرده شده در فرش

امروزه در بافت فرش ماشینی از انواع نخ ها استفاده می شود که می توان به نخای پلی استر ، آکریلیک و آکریلیک هیت ست شده اشاره کرد . از میان الیاف بالا با کیفیت ترین نخ مربوط به آکریلیک هیت شده است . به دلیل فرایندی که روی نخ انجام می شود ، کیفیت رنگ نخ افزایش پیدا می کند و پرزدهی کم می شود. بیشترین قیمت فرش ماشینی ، فرش های است که با نخ آکریلیک هیت ست شده بافته شده باشد .



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی