قیمت فرش ماشینی

بررسی عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی

قیمت فرش ماشینی

بررسی عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

صنعت فرش ماشینی در ایران بسیار رشد کرده اما چرا در یمان طرح ها تفاوت قیمت وجود دارد در این مقاله میخواهیم عوامل تغییر قیمت فرش ماشینی را برای شما شرح دهیم پس با ما همراه باشید .

عوامل تاثیر گذار در قیمت قالی ماشینی
اگر بخواهیم در بازار بهترین قالی را خریداریی کنیم باید در مورد عواملی که در قیمت این محصول تاثیر گذار است
را بشناسیم در ادامه میخواهیم در مورد عوامل تاثیر گذار در قیمت فرش ماشینی مطالبی را ارائه کنیم

نوع الیاف
بیشتر قالی را الیاف آن تشکیل میدهند به این خاطر الیاف مهمترین دلیل برای تفاوت قیمت در این محصول است در حال حاضر بهترین نوع الیاف که در فالی ماشینی به کار میرود الیاف اکریلیک هیت ست شده است واین نخ توسط دستگه های پیشرفته تولید شده و قیمت بیشتری نسبت به رقبای خود دارد ویژگی های این نخ عبارت است از : نرمی بالا ، درخشندگی الیاف ، ضد آلرژی بودن و ... این موارد باعث شده اند تا قمیت و کیفیت نخ اکریلیک هیت ست شده بالا تر از رقبای خو باشد .

تراکم و شانه
هر چه تراکم و شانه ی فرش بالاتر برود قمیت قالی نیز بیشتر میشود که چراکه در قالی که تراکم و شانه ی بالایی دارد بیشتر از الیاف استفاده میشود و به این دلیل قیمت بالا تر میرود

ابعاد فرش ماشینی
یکی از مهمترین ویژگی هایی که در قیمت این محصول بسیار تاثیر گذار است ابعاد آن است هر چه ابعاد قالی بیشتر باشد قیمت این محصول زیبا نیز افزایش پیدا می کند و این نیز به خاطر بیشتر شدن الیاف مصرفی است . در کل قالی ماشینی در اندازه های 6 متری ، 9 متری و 12 متری بافته میشود .

مواردی که گفته شد از مهمترین دلایل متفاوت بودن قیمت فرش ماشینی است اما دلایل دیگری نیز برای افزایش قیمت این محصول وجود دارد مانند واسطه های زیاد ، اجاره ی مغازه ، کرایه ی حمل و نقل کالا و .... که در بازار فرش وجود دارد .


  • نویسنده فرش